CheckedcancelDOUCHE_Iconspinnerstore-icon
Wilt u weten wat wij in verband met corona doen? Klik hier

Waar kunnen we u mee helpen?

Home » Klantenservice

Hoe kunnen wij u helpen

Onze klantenservice staat altijd voor u klaar voor tips, advies en antwoorden te geven.
Neem telefonisch contact op via 0341 – 23 23 00.

Bel ons Mail ons

Veel gestelde vragen

  • Uiteraard hebben we een servicedienst die 24 uur per dag bereikbaar is en u kan helpen. Wanneer lekkage is ontstaan door een montagefout zullen wij uiteraard de kosten voor onze rekening nemen. Wanneer blijkt dat de lekkage niet is ontstaan door een montagefout kan het zijn dat de kosten aan u gefactureerd worden. In dit geval zullen we de kosten altijd eerst met u bespreken.
  • Bij het inmeten van de comfortdouche is gekeken of uw CV ketel geschikt is voor een regendouche. Wanneer u een regendouche heeft besteld, kunt u er dus vanuit gaan dat uw CV ketel uw regendouche van voldoende water kan voorzien. Daarnaast is de kracht van de waterstraal sterk afhankelijk van de waterdruk en het aantal gaatjes in de douchekop. Hoe kleiner en minder gaatjes, des te feller de waterstraal. De waterdruk wordt mede bepaald door de warm water capaciteit van de CV ketel.
  • Badkamermaterialen zijn bij uitstek geschikt in vochtige ruimtes, echter is het toch van groot belang om voor een goed ventilatie te zorgen in uw badkamer. Ventilatie zorgt ervoor dat vocht ui uw badkamer wordt afgevoerd. Indien de afvoer van vocht onvoldoende is, kunnen uw muren en plafond beschimmeld raken.
  • Stap 1: Verwijder het zilveren afdekplaatje door het omhoog te trekken. Het afdekplaatje kan stevig vastzitten waardoor het enige kracht vergt om het afdekplaatje los te krijgen. Stap 2: Verwijder het witte buisje door het met behulp van de hendel uit het afvoerputje te trekken. Stap 3: U heeft alle onderdelen verwijderd. De onderdelen kunt u nu schoonmaken. Ook kunt u het afvoerputje aan de binnenkant schoonmaken. Stap 4: Plaats het witte buisje weer terug door het in het afvoerputje te duwen. Stap 5: Plaats het afdekplaatje terug over het sifon heen. Het plaatje heeft drie bevestigingspunten, duw deze op de drie schroeven die op de afvoer zitten.
  • Bij het onderhouden van de douchewand is het van belang dat u na het gebruik van de douche het glas afspoelt met water en droogt met een raamwisser of een katoenen doek. Hierdoor voorkomt u dat vuil en kalk zich gaan hechten. Mocht er toch kalkvorming ontstaan op de glaswand, dan kunt u schoonmaakazijn gebruiken om dit te verhelpen.

Montage

  • Op uw koopovereenkomst staat de verwachte levertijd, zoals onze adviseur die met u heeft besproken. Er komt, zoals afgesproken, nog een medewerker van Molenaar bij u langs om de exacte maten en de situatie op te nemen. Wij nemen contact met u op om deze afspraak te maken. Wij streven ernaar dit binnen twee weken na het bezoek van onze adviseur uit te voeren. Indien onverhoopt de verwachte levertijd niet wordt gehaald, nemen wij tijdig contact met u op.
  • Rond de verwachte week van plaatsing nemen wij contact met u op om een afspraak te maken. De afspraak voor de dag van montage vindt altijd plaats in overleg met u. De installateurs van het Molenaar montageteam zijn gespecialiseerd in het monteren van onze comfortdouches. Zij zullen het gehele proces zorgvuldig uitvoeren.
  • Op de afgesproken dag bellen de installateurs u uiterlijk om kwart voor 8 op om u te laten weten hoe laat ze exact bij u zijn. De installateurs zullen na montage alles opruimen en netjes achterlaten, zodat u kunt genieten van uw comfortdouche.

Betaling

  • Het bedrag van de aanbetaling staat op uw koopovereenkomst. Deze dient u op de dag van exacte maatopname te betalen. Onze maatopnemer heeft een mobiele pinautomaat bij zich.
  • U betaalt het restantbedrag bij oplevering van uw nieuwe comfortdouche. U kunt dan alleen betalen met uw pinpas. De betaling met de pinpas is voor zowel u als voor ons veel veiliger. Onze installateurs hebben een mobiele pinautomaat bij zich, zodat u met uw bankpas of per Eurocard/Mastercard kunt betalen. Ook kunt u internetbankieren en de installateurs tonen dat het bedrag is overgemaakt.
  • Behalve dat er voldoende geld op uw betaalrekening dient te staan, hanteren de meeste banken een pinlimiet. Ongeacht uw saldo kunt u dan niet meer betalen met uw pinpas dan het bedrag waarop de pinlimiet is vastgesteld. Is uw pinlimiet niet toereikend? Neem dan contact op met uw bank. Doe dit minimaal 4 werkdagen van tevoren. Wordt uw pinlimiet verhoogd, vraag dan voor de zekerheid wanneer deze verhoging vervalt. Zo weet u zeker dat de aflevering vlekkeloos zal verlopen. Houd er rekening mee dat u géén pintbetalingen kunt doen voordat u de badkamer met pin bij onze installateurs heeft betaald. Als u wel van tevoren pint bij een pinautomaat of een pinbetaling doet, dan vervalt de pinlimiet en kunt u de betaling niet voldoen.
  • U kunt der ook voor kiezen om het bedrag van tevoren over te maken. Houdt u er dan wel rekening mee dat de bank en onze financiële administratie twee weken de tijd nodig heeft om uw betaling te verwerken. Neem dus het zekere voor het onzekere en maak het gehele bedrag twee weken voor de geplande oplevering over. Het rekeningnummer van Molenaar is IBAN NL33RABO0113635931 ten name van Molenaar montage B.V. te Nunspeet. Let op: Vermeld bij betaling uw ordernummer.
  • Als u wilt betalen via een eenmalige machtiging dan geeft u eenmalig toestemming om het aankoopbedrag van uw rekening af te schrijven. De toestemming geeft u door de machtiging persoonlijk te ondertekenen.

Garantie en service

  • Op zal onze producten zit de CBW garantie. Dit betekent dat alles na montage in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. Op alle Molenaar comfortdouches zit 24 maanden garantie.
  • Uw factuur is tevens uw garantiebewijs. Bent u uw factuur kwijt? Wij kunnen deze altijd voor u opzoeken in ons systeem.
  • Als iets in uw badkamer niet naar behoren functioneert, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing voor u. Als de klacht gegrond is en binnen 24 maanden na factuurdatum, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) voor rekening van Molenaar. Heeft u geen garantie meer? Ook dan kunt u altijd uw klacht bij ons melden en doen we ons uiterste best om het op te lossen. Wel zullen er dan waarschijnlijk kosten in rekening worden gebracht. Mocht dit het geval zijn, bespreken we de kosten altijd eerst met u.

Onderhoud

  • Wees terughoudend met agressieve schoonmaakmiddelen zoals agressieve ontkalker, chloor en desinfecteerproducten die alcohol bevatten. In sommige gevallen kunnen deze schoonmaakmiddelen schade toebrengen aan de thermostaatkraan, de panelen, de douchestoel, de glaswanden en de chromen onderdelen van uw comfortdouche. Ook kan dit de antisliplaag aantasten en/of oplossen. We raden u aan alleen zachte reinigingsmiddelen te gebruiken, zonder schuurmiddelen.
  • Wij adviseren u om na het gebruik van uw comfortdouche deze af te spoelen met water en het glas te drogen met behulp van een raamwisser of een katoenen doek. Hierdoor voorkomt u dat vuil en kalk zich gaan hechten op de glaswand en blijft het glas mooi helder. Mocht er toch kalkvorming ontstaan op de glaswand dan kunt u schoonmaakazijn gebruiken om dit te verhelpen.
  • Om te voorkomen dat er zeepresten blijven zitten bij onder andere de kitnaden adviseren wij u na het gebruik van de douche deze goed af te spoelen. U kunt de kitnaden het beste schoonmaken met groene zeep, dit is niet agressief. De ventilatie van uw badkamer heeft invloed op het kitwerk. Bij een minder goede ventilatie zal het kitwerk sneller achteruit gaan.
  • We adviseren u om de temperatuurknop elke week van koud naar warm te draaien bij een lopende kraan. Hierdoor voorkomt u dat er kalk ontstaat op het thermostaatelement en dat de kraan in de toekomst zwaarder gaat draaien.

Telefonisch contact

Ja, ik wil telefonisch contact via 0341 23 23 06.

 

Whatsapp

Ja, ik wil Whatsapp contact via 06 30463684.

 

Contact per mail

Ja, ik wil contact per mail via badkamers@molenaar.nl.

Vraag het ons