Wij staan voor je klaar terwijl we zitten

Veelgestelde vragen

Gratis inspiratie magazine

De showroom in je eigen huis

Hoe kunnen we je helpen?

Heb je vragen of ben je ergens benieuwd naar? Wellicht vind je het antwoord hieronder. Is dat niet het geval, of wil je ergens meer over weten? Dan staat onze klantenservice voor je klaar.

Waar gaat je vraag over?

Algemeen
> Montage
Betaling
Onderhoud
Garantie
Service
> Stel zelf een vraag

Algemeen

Hoe weet ik dat mijn badkamer aan vervanging toe is?

Een badkamer kan om verschillende redenen aan vervanging toe zijn. Gedateerdheid en gebrek aan comfort zijn veel gehoorde redenen. De badkamer kan bijvoorbeeld niet naar je smaak zijn of je gebruikt de badkamer die in de woning zat toen je hier ging wonen.

Daarnaast kan het ook zo zijn dat de badkamer bepaalde gebreken heeft. Vaak heeft dit te maken met de leeftijd van de badkamer. De jarenlange blootstelling aan vocht zorgt voor poreuze voegen en de vorming van schimmel. Dit is niet alleen slecht voor je gezondheid, maar verhoogt ook het risico op lekkages! Wist je dat de Molenaar Wall Panels geen voegen hebben en daarmee zowel onderhoudsvriendelijk zijn als bestand tegen lekkage?

Naast de leeftijd van de badkamer, kan je eigen leeftijd natuurlijk ook een rol spelen. Vaak gaat het ouder worden gepaard met een verminderde mobiliteit. Het kan zijn dat je badkamer bijvoorbeeld een gladde vloer heeft, een hoge instap of weinig houvast biedt bij het opstaan. Merk je dat jouw badkamer onveilig is? Molenaar helpt je graag bij de oriëntatie, het ontwerp, uitvoering en nazorg!

Ik wil een nieuwe badkamer, maar waar moet ik beginnen?

Allereerst hartelijk dank dat je de Molenaar website bezoekt tijdens je oriëntatie. Dit is een mooie eerste stap om even rond te kijken. Daarom hebben we, speciaal voor jou, een aantal pagina’s ontwikkeld waar je wellicht leuke ideeën van krijgt. Heb je liever een papieren inspiratiemagazine thuis terwijl je op de bank van een bakje koffie of thee geniet? Vraag het gratis inspiratiemagazine aan en laat je inspireren. Heb je een vraag of wil je telefonisch advies? Je kunt contact opnemen via 0341-23 23 00 met ons klantadvies team.

Ik wil graag een inspiratiemagazine aanvragen, wat kan ik daarvan verwachten?

Leuk dat je het Molenaar inspiratiemagazine aan wilt vragen! Het magazine wordt per post verstuurd, zodat je er thuis in alle rust doorheen kunt bladeren. In het magazine vind je alles over onze badkameroplossingen, verschillende badkamerstijlen en een aantal vanaf-prijzen. Ook leggen we uitgebreid uit hoe wij te werk gaan. Om het nóg duidelijker te maken, zie je een aantal voor- en na eindresultaten. Benieuwd wat andere klanten vinden van Molenaar? In het magazine vertellen tevreden klanten over hun ervaring.

Ik ben erg benieuwd naar een Molenaar badkamer, waar kan ik deze in het echt bekijken?

Afbeeldingen geven een mooie eerste indruk, maar hoe ziet een Molenaar badkamer er in het echt uit? Molenaar heeft diverse showrooms waar je van harte welkom bent om een kijkje te nemen. Wil je een adviesgesprek waarbij een adviseur met je meedenkt, adviseert en een mooi 3D-ontwerp voor je maakt? Kijk welke showroom bij jou in de buurt is en plan een vrijblijvend adviesgesprek.

Hoe verloopt een adviesgesprek?

Goed om te horen dat het Molenaar concept aansluit bij jouw wensen. Om te kijken wat de mogelijkheden zijn in jouw badkamer, plannen wij graag een adviesgesprek in. Dat kan online via dit formulier of telefonisch via 0341-23 23 00.

De ene badkamer is de andere niet. Daarnaast verschilt jouw verlanglijstje met die van je buurman of buurvrouw. Persoonlijke aanpak staat daarom centraal in alles wat wij doen. Molenaar komt graag bij je thuis om te kijken wat wij voor je kunnen beteken. Door middel van een persoonlijk adviesgesprek aan huis bieden wij een oplossing helemaal op maat. Zo krijg je een scherpe offerte en een 3D-tekening waardoor je precies weet wat je krijgt als Molenaar jouw droombadkamer maakt. En je hoeft er je huis niet eens voor uit! Lees hier meer over ons thuisadvies

Hoe waarborgt Molenaar de kwaliteit?

Molenaar houdt in het hele proces de kwaliteit hoog. Dit begint al met de keuze voor onze materialen en leveranciers. Wij werken met bekende merken zoals Hansgrohe, Geberit en Sunshower. Onze glaswand en douchevloer voldoen aan de hoogste veiligheidsnormen van de NEN. Wanneer de juiste materialen zijn uitgezocht voor jouw ideale badkamer, komt de inmeter langs. Hij meet tot op de millimeter alles nauwkeurig na. Onze eigen afdeling werkvoorbereiding doet de laatste controle, waarna alle materialen voor jouw badkamer worden besteld. Wanneer deze binnenkomen in ons distributiecentrum, worden ze stuk voor stuk gecontroleerd op kwaliteit.

Als alle materialen zijn gesorteerd en bekeken, worden deze ingeladen in de bus van het montageteam. Dit team bestaat uit monteurs die een interne opleiding hebben genoten. Ook ontvangen zij regelmatig trainingen over de laatste ontwikkelingen. Zij hebben uitsluitend gereedschap bij zich van A-kwaliteit. Wist je dat de monteurs alle looppaden naar de badkamer afdekken, zodat we zo min mogelijk overlast veroorzaken? Ook maken zij alles weer netjes schoon wanneer de badkamer klaar is. Zo kan jij zorgeloos genieten van je nieuwe badkamer.

Molenaar is een lerende organisatie die vakmanschap levert. Feedback van onze klanten is daarom cruciaal om de kwaliteit hoog te houden. Reviews worden dagelijks bekeken door ons. Succes worden gevierd, van fouten leren we. Ben je benieuwd wat onze klanten van Molenaar vinden? Molenaar is met recht trots op haar goede reviews.

Montage

Wat is de levertijd?

Op de koopovereenkomst staat de verwachte levertijd, zoals onze adviseur die met je heeft besproken. Er komt, zoals afgesproken, nog een medewerker van Molenaar langs om de exacte maten en de situatie op te nemen. Wij nemen contact op om deze afspraak te maken. Wij streven ernaar om het inmeten binnen twee weken na het bezoek van onze adviseur uit te voeren. Indien de verwachte levertijd onverhoopt niet wordt gehaald, nemen wij tijdig contact met je op.

Wanneer wordt mijn badkamer geplaatst?

Rond de verwachte week van plaatsing nemen wij contact met je op om een afspraak te maken. De afspraak voor de dag van montage vindt altijd plaats in overleg. De installateurs van het Molenaar montageteam zijn gespecialiseerd in het monteren van onze douches. Zij zullen het gehele proces zorgvuldig uitvoeren.

Hoe gaan de installateurs te werk?

Op de afgesproken dag bellen de installateurs je uiterlijk om 7:45 uur op om te laten weten hoe laat ze exact bij jou arriveren. De installateurs zullen na montage alles opruim Lees hier meer over onze werkwijze

Kan mijn cv-ketel mijn regendouche van voldoende water voorzien?

Bij het inmeten van de Molenaar douche kijken we of jouw cv-ketel geschikt is voor een regendouche. Wanneer je een regendouche hebt besteld, kan je er dus vanuit gaan dat de cv-ketel jouw regendouche van voldoende water kan voorzien. De kracht van de waterstraal is sterk afhankelijk van de waterdruk en het aantal gaatjes in de douchekop. Hoe kleiner of hoe minder gaatjes, des te feller de waterstraal. Daarnaast wordt de waterdruk bepaald door de warmwater capaciteit van de cv-ketel.

Betaling 

Hoe werkt een aanbetaling?

Het bedrag van de aanbetaling staat op de koopovereenkomst. Deze dien je op de dag van exacte maatopname te betalen. Onze maatopnemer heeft een mobiele pinautomaat bij zich.

Hoe betaal ik bij oplevering?

Je betaalt het restantbedrag bij oplevering van je nieuwe badkamer. Je kunt dan alleen betalen met een pinpas. De betaling met de pinpas is voor zowel jou als voor ons veel veiliger. Onze installateurs hebben een mobiele pinautomaat bij zich, zodat je met je bankpas of per Eurocard/Mastercard kunt betalen. Ook kan je internetbankieren. De installateurs tonen dan aan dat het bedrag is overgemaakt.

Hoe verhoog ik mijn pinlimiet?

Behalve dat er voldoende geld op de betaalrekening dient te staan, hanteren de meeste banken een pinlimiet. Ongeacht je persoonlijke saldo, kan je dan niet meer betalen met je pinpas dan het bedrag waarop de pinlimiet is vastgesteld. Is het pinlimiet niet toereikend? Neem dan contact op met je bank. Doe dit minimaal 4 werkdagen van tevoren. Is het verhogen gelukt? Vraag dan voor de zekerheid wanneer deze verhoging vervalt. Zo weet je zeker dat de aflevering vlekkeloos zal verlopen. Houd er rekening mee dat je géén pinbetalingen kunt doen voordat je de badkamer met pin bij onze installateurs hebt betaald. Als je wel van tevoren pint bij een pinautomaat of een pinbetaling doet, vervalt de pinlimiet en kan je de betaling niet voldoen.

Hoe kan ik voor levering betalen?

Je kunt er ook voor kiezen om het bedrag van tevoren over te maken. Houd er dan wel rekening mee dat de bank en onze financiële administratie twee weken de tijd nodig hebben om je betaling te verwerken. Neem dus het zekere voor het onzekere en maak het gehele bedrag twee weken voor de geplande oplevering over. Het rekeningnummer van Molenaar is IBAN NL33RABO0113635931 ten name van Molenaar Montage B.V. te Nunspeet. Let op: Vermeld bij betaling je ordernummer.

Kan ik betalen door middel van een eenmalige machtiging?

Als je wilt betalen via een eenmalige machtiging, geef je eenmalig toestemming om het aankoopbedrag van je rekening af te schrijven. De toestemming geef je door de machtiging persoonlijk te ondertekenen.

Onderhoud 

Hoe belangrijk is ventilatie in mijn badkamer?

Badkamermaterialen zijn bij uitstek geschikt in vochtige ruimtes. Echter, het is in de badkamer altijd belangrijk om voor goede ventilatie te zorgen. Ventilatie zorgt ervoor dat vocht wordt afgevoerd. Gebeurt dit te weinig, dan kunnen de muren en het plafond beschimmeld raken.

Welke schoonmaakmiddelen mag ik gebruiken?

Wees terughoudend met agressieve schoonmaakmiddelen zoals agressieve ontkalker, chloor en desinfecteerproducten die alcohol bevatten. In sommige gevallen kunnen deze schoonmaakmiddelen schade toebrengen aan de thermostaatkraan, de panelen, de douchestoel, de glaswanden en de chromen onderdelen van je Molenaar douche. Ook kan dit de antisliplaag aantasten en/of oplossen. We raden je aan om alleen zachte reinigingsmiddelen te gebruiken, zonder schuurmiddelen.

Hoe houd ik mijn glazen douchewanden schoon?

Wij adviseren je om de douche na gebruik af te spoelen met water en het glas te drogen met een raamwisser of een katoenen doek. Hiermee voorkom je dat vuil en kalk zich gaan hechten op de glaswand en blijft het glas mooi helder. Ontstaat er toch kalkvorming op de glaswand? Gebruik dan schoonmaakazijn om het eraf te halen.

Je kunt ervoor kiezen om je Molenaar douchewand te laten behandelen met Easy Clean. Deze behandeling zorgt ervoor dat de poriën van het glas gedicht worden. Het gas is dan vuilafstotend.  Zo wordt schoonmaken nog makkelijker!

Hoe houd ik mijn kitnaden schoon?

Om te voorkomen dat er zeepresten blijven zitten in onder andere de kitnaden, adviseren wij je de douche na gebruik goed af te spoelen. Je kunt de kitnaden het beste schoonmaken met groene zeep, dit is niet agressief. Zorg daarnaast voor goede ventilatie. Dit heeft namelijk invloed op het kitwerk. Bij een minder goede ventilatie zal het kitwerk sneller achteruit gaan.

Hoe houd ik mijn thermostaatkraan schoon?

We adviseren je om de temperatuurknop elke week van koud naar warm te draaien bij een lopende kraan. Hierdoor blijft de kraan soepel en voorkom je het ontstaan van kalk op het thermostaatelement.

Hoe maak ik het afvoerputje schoon?

Stap 1: Verwijder het zilveren afdekplaatje door het omhoog te trekken. Het afdekplaatje kan stevig vastzitten, waardoor het enige kracht vergt om het afdekplaatje los te krijgen.

Stap 2: Verwijder het witte buisje door het met behulp van de hendel uit het afvoerputje te trekken.

Stap 3: Alle onderdelen zijn verwijderd. Je kunt ze nu schoonmaken. Ook kan je het afvoerputje aan de binnenkant schoonmaken.

Stap 4: Plaats het witte buisje weer terug door het in het afvoerputje te duwen.

Stap 5: Plaats het afdekplaatje terug over het sifon heen. Het plaatje heeft drie bevestigingspunten, duw deze in de drie schroeven die op de afvoer zitten.

Garantie & Service 

Welke garantie biedt Molenaar?

Op alle Molenaar producten zit CBW-garantie. Dit betekent dat alles na montage in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. Op alle Molenaar inloopdouches zit 24 maanden garantie.

Waar vind ik mijn garantiebewijs?

Je factuur is tevens het garantiebewijs. Ben je jouw factuur kwijt? Wij kunnen deze altijd voor je opzoeken in ons systeem.

Ik heb een klacht of defect, wat moet ik doen?

Als iets in je badkamer niet naar behoren functioneert, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Als de klacht gegrond is en binnen 24 maanden na factuurdatum, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) voor rekening van Molenaar. Heb je geen garantie meer? Ook dan kan je de klacht altijd bij ons melden en doen we ons uiterste best om het op te lossen. Wel zou het kunnen dat er kosten in rekening worden gebracht. Mocht dit het geval zijn, dan bespreken we de kosten altijd eerst samen met jou.
 

Ik heb een lekkage in mijn douche. Wat moet ik doen?

Uiteraard hebben we een servicedienst die 24 uur per dag bereikbaar is en jou kan helpen. Wanneer lekkage is ontstaan door een montagefout, nemen wij uiteraard de kosten voor onze rekening. Wanneer blijkt dat de lekkage niet is ontstaan door een montagefout, kan het zijn dat Molenaar de kosten factureert. In dit geval zullen we de kosten altijd eerst samen bespreken.

Telefonisch contact

Ja, ik wil telefonisch contact via 0341 - 23 23 06.

Contact per mail

Ja, ik wil contact per mail via badkamers@molenaar.nl.

Contact via Whatsapp

Ja, ik wil Whatsapp contact via 06 30463684

is je vraag niet beantwoord? 
vraag het een Molenaar medewerker
Telefonisch in gesprek met de klant op pc

Vragen? 
We Staan voor je klaar 

Heb je een vraag over Molenaar? Stuur een berichtje via de chat, mail of bel ons. We helpen je graag op weg!

Klantenservice_Desktop-Rechts Klantenservice_Mobile-Onder