CheckedcancelDOUCHE_Iconspinnerstore-icon
Wilt u weten wat wij in verband met corona doen? Klik hier

Een comfortabel leven thuis

Home » Molenaar blog » Molenaar bij u thuis september

Molenaar bij u thuis!

Elke maand komt Molenaar ‘bij u thuis’ met een leuke en informatieve nieuwsbrief. In deze editie laten we onze directeur én onze ‘teamleider montage’ aan het woord die ons het vakmanschap van Molenaar kunnen illustreren. Ook zetten we het vakmanschap van de echte Molenaars in het zonnetje en vullen dit aan met een gezellige uitgaanstip. En leest u ook hoe u kans maakt op een heerlijk chocoladepakket die een ode brengt aan onze o zo belangrijke vakbekwame monteurs! Heeft u suggesties voor een volgende editie of vragen over onze producten of bedrijf? Laat het ons weten door te mailen naar marketing@molenaar.nl.

Voor nu wensen wij u veel lees-en puzzelplezier.

Van onze gastvrouw:

‘Kiest u voor Molenaar, dan kiest u voor vakmanschap’

‘Als dochter van een vader die zijn carrière begon als timmerman, weet ik als geen ander hoe het is om op echt vakwerk te herkennen. Je moet letten op kwalitatieve materialen en een degelijke afwerking. Dat gaf mijn vader met zijn ‘timmermansoog’ mij mee.

In deze editie staat het vakmanschap centraal. Uit de talrijke reacties weten we dat we uitblinken in de installatie van badkamers. Daar zorgen onze goed opgeleide monteurs voor. Zij weten hoe belangrijk uw woning voor u is en u mag bij Molenaar dan ook altijd rekenen op secuur werk en een nette oplevering van uw badkamer. Bij Molenaar treft u ervaren vakmensen die net als de echte molenaars weten hoe ze met water en onze leefomgeving moeten omgaan.’

De ervaring van mevrouw Bijlstra

Trots op onze monteurs

Een nieuwe douche is een feestje
Erwin de Groot: “Molenaar ziet het plaatsen van een nieuwe douche als een feestje voor de klant, en dat gevoel moet u er ook achteraf aan overhouden. Bij Molenaar kunnen we dat als geen ander doordat we beschikken over goed gekwalificeerd technisch personeel.”

Een topprestatie leveren
“Als directeur/eigenaar van Molenaar weet ik dat elke stap in de aankoop van een nieuwe douche belangrijk is voor onze klanten. Wij besteden veel aandacht aan het gesprek met onze klant en geven duidelijkheid over wat u van ons kan verwachten. De dag van plaatsing van de douche is natuurlijk een hoogtepunt. Dan moet het gebeuren. Wij hebben een vlekkeloos verloop van de dag voor ogen, want wij willen onze beloften nakomen. Onze monteurs leveren elke dag een topprestatie. Dat is een van de redenen waarom onze klanten Molenaar zo goed beoordelen.”

Vakmanschap, kwaliteit en betrouwbaarheid
“Een topprestatie leveren kan alleen met goed geschoold en gemotiveerd personeel. Molenaar beschikt, ondanks een krappe arbeidsmarkt, over een enthousiast en gemotiveerd team dat waarde hecht aan onze kernwaarden: vakmanschap, kwaliteit en betrouwbaarheid. Alleen met monteurs die beschikken over de juiste technische kennis, nauwkeurig werken en respect hebben voor uw woonomgeving, kunt u optimaal genieten van een prachtig eindresultaat. Daar doen we het met zijn allen voor. We maken dagelijks klanten blij die lovend zijn over de werkwijze van onze monteurs. Daar ben ik trots op.”

Een Molenaar douche kan al binnen
1 dag geplaatst worden.

Dat is een van de voordelen van een Molenaar inloopdouche. U zit geen weken in de puinhoop. U kunt al binnen 1 dag genieten van een prachtige, nieuwe, comfortabele en veilige douche! Profiteer nu tot wel €900.- montagevoordeel.

Trots op molen(aar)s

Wat hebben de parfummakers uit Grasse, de Argentijnse tango, de Napolitaanse pizza en Yoga gemeen met het Nederlands Molenaarsambacht? Ze staan allemaal op de lijst met Immaterieel Cultureel Erfgoed van UNESCO. Hierop staan tradities, rituelen, gebruiken en ambachten die landen wereldwijd willen beschermen, zodat we de kennis en vaardigheden kunnen doorgeven aan volgende generaties. Het vakmanschap van onze molenaars dus ook!

In de negentiende eeuw dreigde het ambacht van de molenaar uit te sterven. De molens stopten met draaien, en de kennis van het werken met molens dreigde verloren te gaan. Nu meer dan een eeuw later laten circa vijftig beroepsmolenaars en honderden vrijwillige molenaars onze wind- en watermolens weer draaien. Tijdens een bezoekje aan een van de prachtige molens delen ze deze kennis met het publiek.

Uitgaanstip: de Molens van Kinderdijk

In Kinderdijk staat een netwerk van maar liefst negentien prachtig bewaarde windmolens in een karakteristiek polderlandschap. Geen graanmolens, maar molens die werden gebruikt om water omhoog te pompen. Al in de middeleeuwen werd in dit gebied een eerste start gemaakt om met technologie het water onder controle te houden. Dit was nodig om de dorpen en de landbouwgrond eromheen te beschermen. Een traditie die ook vandaag de dag nog noodzakelijkerwijs, maar met nieuwe technieken, wordt voortgezet.

Wilt u de ins- en outs van het ambacht van de molenaar ontdekken? Meer weten over de leefwijze en klederdrachten? Zien hoe een gemaal werkt of hoe men de oude molens in topconditie houdt? Dan is een bezoekje aan Kinderdijk een absolute aanrader! Bezoek een of meerdere museummolens, de molenwerkplaats, en laat het karakteristieke oer-Hollandse polderlandschap met molens, gemalen en dijken aan u voorbijglijden vanuit een van de rondvaartboten.

Meer informatie

Vakmanschap, meer dan een vak

Het woord vakmanschap staat in het woordenboek omschreven als ‘een specifieke combinatie van kennis, houding en vaardigheden die nodig is om een bepaald vak met succes te kunnen uitoefenen’. Hoe ziet dat er bij Molenaar uit?

Kennis belangrijk
“Onze medewerkers moeten voldoende technische kennis hebben van badkamers”, vertelt Peter Timmer, hoofd montage bij Molenaar. “Al onze monteurs hebben een technische opleiding genoten en gaan eerst een intern opleidingstraject in. Hier leert hij van een doorwinterde Molenaar monteur de laatste fijne kneepjes van het vak. Dat is belangrijk”.

Vaardigheden op niveau
Peter: “Maar iedereen heeft aandacht nodig om scherp te blijven. In mijn functie rijd ik veel door het hele land, want ik bezoek onze monteurs terwijl ze aan het werk zijn bij onze klanten. Ik check of alles goed verloopt of biedt ondersteuning bij technische uitdagingen. Want geen woning is hetzelfde. We houden elkaar scherp en leren van de problemen waar de monteurs soms tegenaan lopen.

Tijdens deze controles zie ik ook direct of de technische vaardigheden op niveau zijn en hoe onze monteurs omgaan met de werkplek bij de klant thuis. Ik wil dat er netjes wordt gewerkt en dat ze alles schoon opleveren. Pas dan is de badkamer echt af. Natuurlijk komt het ook bij ons wel eens voor dat er iets niet helemaal naar tevredenheid is verlopen. Maar bij Molenaar lossen we dit altijd goed op, want we willen bovenal een tevreden en blije klant.”

Contact met de klant
Maar vakmanschap gaat verder dan alleen de technische aspecten toch? Peter: “Zeker. Het contact met de klant is net zo belangrijk. Vriendelijkheid, correctheid en duidelijkheid zijn drie houdingsaspecten die elke medewerker in acht moet nemen. Vaak doen onze monteurs nog wat extra voor de klant. Dat maakt het echt bijzonder. Onze klanten waarderen onze medewerkers daarin enorm.”